Vjekoslava Kovača 11+381(0)63 8067-990 Bul. kralja Aleksandra 516+381 (0)65 8097-000

Škola stranih jezika | Kursevi Engleskog | Nemačkog | Nastava stranog jezika - predškolski uzrast - iz ugla nastavnika

Nastava stranog jezika - predškolski uzrast - iz ugla nastavnika | Škola stranih jezika Alphabet

Rad sa ljudima je uvek pun izazova, može biti veoma lak i nagrađujući ali i vrlo naporan i težak. Možete se zapitati zbog čega je to toliko naporno. Pa iz prostog razloga što nisu svi ljudi isti te ne postoje fiksna pravila u nastavi koja se mogu primeniti na sve, vec samo najbolja praksa.

U poslu kojim se mi bavimo svakodnevno se srećemo sa velikim brojem  različitih ljudi različite starosti. A kao što postoje razlike među polaznicima tako je i sa nastavnicima, neko više voli da radi sa odraslim polaznicima, neko sa tinejdžerima, a neko pak sa malom decom.

Kada govorimo o nastavi stranog jezika maloj deci, uvek se javlja ono popularno pitanje: „Kada je najbolje vreme za učenje stranog jezika?“. Naš odgovor je uvek isti, što ranije to bolje. Ali koliko je to ranije? Pa može se reći da je i to u neku ruku individualno.  Naše dosadašnje iskustvo je pokazalo da je najbolje krenuti sa učenjem stranog jezika u periodu kada dete ima oko 4.5 ili 5 godina.

Što se nastave sa polaznicima ovog uzrasta tiče, ona se dosta razlikuje od nastave sa polaznicima starijeg uzrasta, i vrlo često deluje zastrašujuće i samim nastavnicima, koji se često nađu zbunjeni i izgubljeni pred tako malim polaznicima. I zaista, taj jedan čas može ponekad biti veoma naporan i iscrpljujući. Stoga je bitno da nastavnik zna nekoliko stvari kada su u pitanju ovako mali đaci i to mu može olakšati rad sa njima u velikoj meri.

Treba imati na umu da je raspon pažnje dece tog uzrasta veoma kratak, jedva 15 minuta, i da vrlo lako reaguju na ometanje, pa zato nastavnik treba ući na taj čas sa unapred pripremljenim velikim brojem različitih aktivnosti koje može u svakom trenutku dati đacima ne bi li lakše pridobio njihovu  pažnju.  Osim toga, memorija se u tom uzrastu tek razvija i oni svakodnevno uče i svoj maternji jezik (između 5 i 10 novih reči svakog dana) pa i roditelji i nastavnici ne trebaju biti obeshrabreni činjenicom da nakon časa za koji je bilo planirano da deca nauče 5 novih reči i jednu novu pesmicu oni jedva mogu da ponove dve nove reči i jedan stih pesmice. Njihov mali mozak radi punom parom i treba mu vremena da sve obradi, pa onda nije iznenađujuće da se oni pojave na času posle nedelju dana i mogu da ponove ne samo svih 5 novih reči i celu pesmicu, već i još koju reč koju ste im pomenuli bez plana da ih tome naučite i bez da su dobili domaći. Treba imati  na umu da su to mala deca, igra je njihov celi svet i nastavnik mora biti spreman da će u toku časa sa njima i skakati i pevati i glumiti i igrati se. I ono najbitnije, treba znati da su deca tog uzrasta u suštini dobra i veoma zahvalna, i njihova reakcija na vašu prirodnost, toplinu i spremnost na igru vam može ulepšati taj dan.

Nije uvek lako ući u učionicu gde ljudi pored svoje volje za učenjem donesu i gomilu svojih ličnih problema i misli. Ali ući u učionicu gde vas čeka gomila malih nasmejanih i uvek srećnih lica koja su spremna na učenje i zabavu je lako kao pesma. Pa nije ni čudo što veliki broj nastavnika ipak kaže da su oni najlakši i najzahvalniji deo našeg nastavničkog posla.

Nastava stranog jezika - predškolski uzrast - iz ugla nastavnika | Škola stranih jezika Alphabet
British council sertifikat | Škola stranih jezika Alphabet

Škola stranih jezika Alphabet | Lokacije